Verslag 3NationsCup Genk door renner Niels

Zaterdag 5 juni om 12 uur vertrokken we met de team bus naar Genk toe. Na een lange reis
kwamen we in de stromende regen aan bij het hotel in Diepenbeek. We kwamen er rond 5 uur aan en gingen om half 6 richting het parcours om te kijken hoe het daar was vanwege het weer. Het parcours lag er oké bij. Na een paar hevige regen buien lagen er alleen nog een paar grote diepe plassen op het parcours. Dus zijn we gaan inrijden nadat we de tent hadden opgezet. We wisten niet wat we konden verwachten van het parcours, we waren er namelijk nog nooit eerder geweest.

Het parcours heeft mij positief verrast, het was een vlak parcours met veel technische kenmerken. Na het inrijden zijn we gaan eten in het hotel om 7 uur. De lieve hotel eigenaren hadden speciaal voor ons pasta gemaakt. Eenmaal klaar met het eten gingen we de fietsen voorbereiden voor de wedstrijd en hadden we nog team bespreking, daarna gingen we slapen. De volgende ochtend hadden we om 9 uur ontbijt in het hotel. Toen we klaar waren met ontbijten reden we naar het parcours.

De wedstrijd starte om half 1. Ik verwachtte niet veel van de wedstrijd omdat ik anderhalve maand geen wedstrijden had gefietst en ik vrijdags terug was gekomen uit Frankrijk van de Alpe d’Huez. Ik ben donderdag namelijk 3 keer de Alpe d’Huez omhoog gefietst. Ik mocht op de een na laatste start rij starten omdat ik vanwege mijn schoolexamens twee wedstrijden heb gemist.

Ik had een prima start alleen voor mij was er een grote val partij waardoor ik als een van de laatste de eerste bocht inging. Door te lopen in plaats van fietsen bij de opstoppingen bij de rockgardens heb ik veel posities goed kunnen maken in de eerste ronde. Vanaf het begin van de wedstrijd zat mijn schoen los waardoor ik in de derde ronde mijn schoenen heb gewisseld dit heeft mij veel tijd gekost. De schoenen zijn waarschijnlijk door het lopen kapot gegaan. Hierdoor heb ik de eerste paar rondes niet voluit kunnen fietsen. In de laatste twee rondes heb ik volle bak gefietst en nog veel posities goed kunnen maken, wat uiteindelijk resulteerde in een 42ste plek. Na deze rommelige wedstrijd en zware week in Frankrijk ben ik best tevreden met de eind positie.

Hopelijk heb ik bij de volgende de wedstrijd in Sittard meer geluk. Ik heb er in ieder geval zin in.

Over Team Cranked

Team Cranked biedt een platform voor jonge mountainbikers om hun talenten te ontwikkelen op internationaal wedstrijdniveau